werkkostenregeling

 

 

Werkkostenregeling
ingevoerd per 1 januari 2015.

 

 

Vanaf die datum is er voor de loonbelasting een grote wijziging doorgevoerd.
De werkkostenregeling is ingevoerd waardoor de werkgever 80% eindheffing
moet betalen over onbelaste vergoedingen en verstrekkingen.

 

Bijvoorbeeld over kerstpakketten, onkostenvergoedingen of personeelsfeesten.
In zeven vragen en antwoorden leest u de belangrijkste informatie
over de werkkostenregeling

Werkkostenregeling, kort uitgelegd voor u!

Vandaag deel 1 met vraag 1 t/m 3.

 

  1. Wat is de werkkostenregeling?
  2. Heb ik met de werkkostenregeling te maken?
  3. Wat zijn voor u de financiƫle gevolgen?

 

Wat is de werkkostenregeling?

De werkkostenregeling is een overkoepelende regeling waar de loonbelasting
over alle vergoedingen en verstrekkingen aan personeel in wordt geregeld.
Iedere werkgever krijgt hier dus mee te maken. Alle oude regelingen zoals
fiets-van-de-zaak zijn hiermee vervallen.

 

Heb ik met de werkkostenregeling te maken?

Iedereen die personeel in dienst heeft, heeft met de werkkostenregeling te maken.
Hebt u personeel in dienst? Lees ook de andere vragen.

 

Wat zijn voor u de financiƫle gevolgen?

Door de werkkostenregeling betaald u straks 80% eindheffing over wat u onbelast
geeft aan uw personeel. Op deze hoofdregel zijn uitzonderingen en er is een
vrijgesteld bedrag, de vrije ruimte. Over al het andere betaald u belasting.
Deze belasting wordt aangegeven uiterlijk in januari van het opvolgende jaar.
U betaald dat dan in februari.

De werkkostenregeling is nog zo nieuw dat alle vragen nog niet zijn gesteld.

Neem dus gerust contact met ons op door ons te bellen of te een email te sturen.